dimecres, 30 de maig del 2012

Monografies específiques:

  • PRIETO CAMPA, Helios, La construcción de la ciudad digital. Ed. HACER, BARCELONA. 2005 ISB: 9788488711786
  • BALLESTERO DIAZ, Fernando, La brecha digital: el riesgo de exclusión en la sociedad de la información. Ed. FUNDACIÓN RETEVISIÓN. MADRID. 2002 ISB: 9788493154295

Monografies generals: 

  • Marketing directo. "Nace la enfermedad de la red social: Facebook Addiction Disorder" Diari digital www.laflecha.net: La flecha, tu diario de ciencia y tecnología [Madrid] (29 Maig 2012)
  • Agencia EFE. "Instan a reducir la brecha digital en América Latina en favor de la educación" Diari digital www.laflecha.net: La flecha, tu diario de ciencia y tecnología  [Madrid] (27 Juny 2007)

Artícles de revista:
  • GÓMEZ, Francesc "La brecha digital: la nueva era de las desigualdades", Revista Invertida. (2011) núm 37, p 17-21
  • AGUADED-GÓMEZ, José Ignacio. "Niños y adolescentes: nuevas generaciones interactivas" Revista Comunicar (2011) núm.36, p 7-8


Pel que fa a les monografies específiques he decidit posar el llibre de Helios Prieto perquè exposa la bretcha digital d'es d'un punt de vista que fins ara jo no havia sentit a parlar i és des de la perspectiva dels països menys desenvolupats, que sempre han viscut intentant ser el reflex de les grans potències.
L'altre llibre analitza el concepte de bretxa digital i el risc d'exclusió en la societat de la informació. Per últim també explica unes accions que s'haurien de portar a terme a Espanya.

En quant a les generals he trobat convenient posar un artícle relacionat amb una de les reds socials més famoses del moment com és Facebook i un altre que combina la bretxa digital amb l'educación encara que sigui en un ambient com América Llatina.

Per últim els artícles de revista: el primer artícle l'he triat perquè l'he trobat molt visual, aporta imatges i dades estadístiques. A més a més et separa l'artícle en diferents sub-temes amb lo qual ho fa tot més entenedor. L'última cita l'he fet del artícle: "Niños y adolescentes: nuevas generaciones interactivas" que es basa en aquestes dues generacions en lloc de fer les típiques comparacions entre els de la generació 2.0 i els que no estan "actualitzats".








Judit Quiñonero Freixes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada