diumenge, 20 de maig del 2012

Entrada individual (2)


Monografies especifiques:
  • CASTELLS OLIVAN, Manuel. Comunicación y poder. ALIANZA EDITORIAL, madrid. 2009.  ISBN 9788420684994
  • SERRANO SANTOYO, Arturo; MARTÍNEZ MARTÍNEZ, Evelio. La brecha digital: Mitos y realidades. Departamento Editorial Universitaria de la Universidad Autónoma de California, 2003. ISBN 970 9051 89 X


Monografies generals:
  • Marketing directo. “El dilema del pago por contenidos”. Diario digital www.laflecha.net: La flecha, tu dario de ciencia y tecnología [Marid] (18 mayo 2012)
  • Technologyreview.com. “Ordenadores pegados al cuerpo”. Diario digital www.laflecha.net: La flecha, tu diario de ciencia y tecnología [Madrid] (19 mayo 2012)
Articles de revista:

  • ORETEGA, J.A.; VILLENA, J.L.; ROMERO, F.R. “Inmigración y nuevas tecnologías: la alfabetización digital de emigrantes en sus países de origen”. Revista de Tecnologias de la Información y Comunicación Educativas, número 5. (2004
  •        PEÑA, Rosa.Nuevas tecnologías en el aula”. Revista Digital: Educación 3.0 [Madrid] (14 mayo 2012)



    Començant pels llibres he vist interessant citar aquestes dues monografies en concret: una procedent d’autor català i l’altra estranger (Californià), no obstant, ambdós reconeguts a nivell mundial per la seva feina.  Pot ser les dades concretes han canviat amb aquests pocs anys de diferència, però l’essència del què és la bretxa digital, evidentment, és la mateixa. El contingut dels llibres és ni més ni menys que el tema principal d’aquest bloc: bretxa digital, realitats, mites, avanços...

    Quant a monografies generals, he escollit el web de www.laflecha.net ( tu diario de ciencia y tecnología). L’equip de laflecha està format per joves periodistes, informàtics i científics de la nostra edat. A part, el primer article analitza si s’ha de pagar o no per adquirir informació, notícies... Fet decisiu per a futurs comunicadors. Tanmateix, aquest web inclou també les notícies d’altres diaris les quals considera d’interès social: crea i recopila notícies.

    Per acabar, ambdues revistes  citades van adreçades a les aules (alumnes de primària fins a universitaris).  D’altra banda, és interessant veure articles redactats pels mateixos alumnes, mostrant els seus punt de vista. Ells són qui millor poden explicar com es viu un “trencament de mentalitat”.



    Esther Vendrell Gené

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada